1. Fluffo
  2. Blog
  3. Akustyka pomieszczeń biurowych. Jak zapewnić komfort pracy?

Akustyka pomieszczeń biurowych. Jak zapewnić komfort pracy?

Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Spis treści W biurach stale ma się do czynienia z różnego typu dźwiękami dochodzącymi z każdej strony – czy to rozmowy telefoniczne, czy te między pracownikami, czy też szum drukarek i niszczarek. Każdy taki hałas i pogłos mogą powodować rozdrażnienie, zmęczenie i trudności w skupieniu uwagi. To z kolei ma negatywny wpływ na efektywność i ogólne samopoczucie pracowników. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednią akustykę pomieszczeń biurowych. Jak to zrobić? Jakie rozwiązania należy wdrożyć? Przyjrzymy się temu bliżej w poniższym artykule.

Jak dobra akustyka pomieszczeń biurowych wpływa na pracowników?

Przede wszystkim warto mieć na uwadze fakt, że zaplanowanie idealnego środowiska akustycznego to tak naprawdę  troska o większy komfort i wydajność pracowników. Odpowiednie wygłuszenie pomieszczeń biurowych nie tylko poprawia warunki pracy i relację między pracownikami, ale także ułatwia komunikację i koncentrację. Dodatkowo podnosi atrakcyjność pracodawcy w oczach pracownika. Najważniejsze korzyści płynące z dobrej akustyki pomieszczeń biurowych:

O czym należy pamiętać projektując przyjazne środowisko akustyczne?

Poprawa akustyki pomieszczenia biurowego nie musi wiązać się z dużym wydatkiem czy remontem. Tak naprawdę w wielu przypadkach wystarczy zastosowanie kilku prostych rozwiązań, które na nowo pozwolą cieszyć się ciszą i spokojem w środowisku pracy. O jakich rozwiązaniach mowa? Już wyjaśniamy!

1. Wybierz produkty pochłaniające dźwięk

Jednym z najważniejszych czynników, które pomogą w zapewnieniu lepszej akustyki w każdym pomieszczeniu biurowym, są miękkie panele ścienne. Posiadają one odpowiednią chłonność akustyczną, a do tego prawidłowo rozprowadzają dźwięk. Występują w szerokiej gamie kolorystycznej, grubości oraz rozmiarach. Co więcej, możesz także wybierać z różnych opcji paneli ściennych. Nie trzeba ograniczać się jedynie do tradycyjnych paneli, które montowane są na ścianach. Świetną opcją, która nie tylko będzie prezentować się stylowo, ale także oddzieli część przestrzeni, jest podwieszana kurtyna akustyczna Fluffo WEB. Doskonale sprawdzi się tam, gdzie zastosowanie typowych paneli akustycznych jest niemożliwe lub mocno ograniczone. Jeśli masz do dyspozycji dużą przestrzeń, jak biura typu open space, szerokie korytarze, hole, czy sale konferencyjne, to podwieszane panele sufitowe Fluffo AIR sprawdzą się idealnie. Będą one dobrym designerskim i dekoracyjnym elementem w każdym pomieszczeniu, który jednocześnie poprawia jego akustykę. Posiadasz przeszklone biuro? Zatem akustyczne panele FLuffo GLASS mogą być jego oryginalną dekoracją. Dzięki absorpcji dźwięków panele te poprawiają akustykę w przeszklonych wnętrzach, typu sale konferencyjne, czy biura.

2. Odpowiednia aranżacja wnętrza

Choć aranżacja wnętrza może się wydawać niezbyt znaczącym elementem poprawiającym akustykę, to nic bardziej mylnego. Ustawienie mebli w odpowiedniej odległości, czy podział przestrzeni typu open space na nieco mniejsze działy, ma wpływ nie tylko na komfort pracowników, ale właśnie na akustykę pomieszczenia biurowego. Dlatego warto dużo wcześniej rozplanować ułożenie poszczególnych działów, a także znajdujących się w nich mebli. Dzięki temu zminimalizujesz potrzebę częstego przechodzenia pomiędzy stanowiskami, co może być dodatkowym rozpraszaczem.
Biuro z miękkimi panelami Fluffo Soft

3. Wypełnij przestrzeń dodatkami

Mimo tego, że obecnie panuje moda na duże, surowe i puste przestrzenie, projektant nie może zapominać, że akustyka w takich wnętrzach będzie pozostawiać wiele do życzenia . Takie wnętrza nie tylko generują znacznie większy hałas, ale także nie sprzyjają miłej atmosferze. Z tego powodu warto zaaranżować i urządzić biuro w sposób przyjazny dla pracowników. Należy wówczas wyposażyć  pomieszczenie w dodatki w postaci roślin – najlepiej dużych i bujnych, które pomogą rozpraszać fale dźwiękowe, regałów z książkami, czy innych tekstyliów, które pochłoną część dźwięków. Możesz także zdecydować się na akustyczne tapety filcowe, które sprawdzą się jako doskonały element dekoracyjny. Wykonane zostały z prawdziwej wełny o grubości 3mm, dzięki czemu są przyjemne w dotyku, a dodatkowo świetnie redukują pogłos w pomieszczeniu. Pamiętaj także o materiałach, jakie zastosujesz w pomieszczeniu biurowym. Zwróć uwagę na tkaniny oraz wykładziny. Może to dziwić, ale dekoracje w postaci dywanów, zasłon czy nawet obicia mebli mogą naprawdę skutecznie pochłaniać dźwięk, tym samym redukując niechciany pogłos. Jest to szczególnie istotna kwestia w przypadku pomieszczeń z twardymi podłogami. W tej sytuacji zastosowanie dywanów może znacząco poprawić akustykę pomieszczenia biurowego.

4. Zagospodaruj osobne pomieszczenie na urządzenia elektryczne

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, urządzenia typu drukarki, niszczarki czy kserokopiarki są jednym z głównych źródeł hałasu w biurze. Mogą bardzo rozpraszać i dekoncentrować. Dlatego, aby choć odrobinę zredukować hałas tych urządzeń, warto przeznaczyć na nie osobne pomieszczenie. Dzięki temu będą mniej słyszalne, co pozwoli pracownikom na dłuższe skupienie swoje uwagi na ważnych zadaniach.

O Autorze

Fluffo to polska marka z bogatym portfolio produktów akustycznych. Oferujemy innowacyjne rozwiązania akustyczne, łączące w sobie emocje, design oraz doskonałe walory użytkowe. Szeroki wachlarz produktów, kształtów i kolorów zaspokoi najbardziej wyszukane gusta, a ich właściwości akustyczne pozwolą cieszyć się komfortem dźwięku w każdym miejscu.

Skontaktuj się z nami!